MACHU PICCHU jeeeeej - Reisverslag uit Machu Picchu, Peru van Martijn Sprangers - WaarBenJij.nu MACHU PICCHU jeeeeej - Reisverslag uit Machu Picchu, Peru van Martijn Sprangers - WaarBenJij.nu

MACHU PICCHU jeeeeej

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

05 November 2012 | Peru, Machu Picchu

Eergisteren zijn we begonnen met onze weg naar Machu Picchu. Naast onze franse reisgenootjes voegden ook een schot en een argentijns stelletje zich bij ons. Dat klikte meteen heel goed! We hadden dus een hele leuke groep om mee naar Machu Picchu te gaan. We vertrokken van Cusco met de minivan naar Ollataytambo, om daar eerst de overblijfselen van een inca-tempel te bezoeken en natuurlijk een beetje gewend te raken aan de inca-terassen die tegen de zijkant van de bergen waren aangebouwd. Verder waren er hoog op die bergen ook een soort van huisjes waar ze hun oogsten in opsloegen. Dat was ook al mooi om te zien!! Daar zijn we een ruim uur geweest en toen moesten we de trein nemen naar Aguas Calientes, vanuit waar iedereen naar MP vertrekt. Daar kwamen we ergens in de middag aan en de rest van de middag zijn we naar de hotsprings gegaan, waarnaar Aguas Calientes is vernoemd. Dat was wel ff lekker relaxed. Daar hebben we de verschillende baden uitgeprobeerd. Toen hebben we s avonds onze briefing gehad voor MP, nog even avond gegeten met de hele groep en natuurlijk op tijd gaan slapen!! We vertrokken om 6 uur s ochtends naar MP zodat we voor de grote drukte zouden zijn. Het is natuurlijk veel mooier om foto's te hebben zonder die grote massa's van mensen!!! Daar hebben we met onze privegids bijna twee uur rondgelopen en zijn we alles te weten gekomen over de functies van de verschillende kamers en natuurlijk ook nog de geschiedenis. Echt ongelofelijk mooi!! onbegrijpelijk hoe ze al die grote stenen hebben kunnen verplaatsen!! Wat een verhalen!!! Wat een prachtig complex!! Ongeloofelijk dat zit hebben kunnen maken!! Tot nu toe het hoogtepunt van wat ik hier heb bezocht!! Na wat te hebben uitgerust zijn we begonnen aan onze beklimming van Machu Picchu Mountain. Vanaf waar je natuurlijk een prachtige foto van boven af kan maken. Jammergenoeg kreeg Marieke last van een oude blessure en is zij halverwege omgekeerd. Samen met de schot, barry ben ik wel verder geklommen. Hoe hoger je kwam, hoe mooier het uitzicht!! Na 1 uur en 20 minuten klimmen, veel gezweet en veel watergedrink bereikte we de top. En ja het was de moeite waard om de klim te maken. Wat een uitzicht he!! Toen barry en ik terug wilde gaan kwamen, olivier, de franse jongen tegen en zijn we even mee terug gegaan naar de top om een foto met ons drieen te maken. Toen zijn we ergens in de middag moe en voldaan terug gegaan naar Aguas Calientes en hebben we daar nog wat rondgehangen, voordat we ons vervoer terug konden nemen naar Cusco. Eenmaal aangekomen in het hostel moesten we natuurlijk nog drankje doen met de hele groep als afsluiting, want vanaf nu gaat iedereen weer een andere weg. Dat bleef niet bij een drankje, uiteindelijk was het zo gezellig dat we toen een uur of vier zijn doorgegaan met feesten en drinken. Om toen na deze zware dag te gaan slapen was ook wel weer lekker!!

Morgen vertrekken we naar het titicaca meer om daar 2 dagen te blijven op de floating islands. Hier zullen we ook 1 nacht bij een familie die daar woont logeren. Dat wordt ook weer genieten natuurlijk!!!

Dat was mijn verslagje wel weer eigenlijk. MEER Foto's volgen nog!! maar het internet hier in het hostel is heel langzaam!

• 05 November 2012 - 08:20

Marie-jose Vos:

WOW wat een mooi verhaal weer!!!!! Fantastisch om het zo mee te maken, heb ik alleen de lusten en niet de lasten hahaha.....heel veel plezier en tot de volgende keer weer, xxxmj

• 05 November 2012 - 10:00

Corrie:

Ha Martijn, geweldig jongen. wat een ervaringen doe je op en wat fijn ons zulke mooie beschrijvingen te sturen. dankjewel. veel liefs.

• 05 November 2012 - 10:44

Mars:

Hoi Martino!
    Nou efkes nix van me laten horen, want ik was zelf op vakantie (naar Marokko) en daarna efkes beetje drui geweest...
    Mooi om al je verhalen te lezen! Dank je!
    Lieve groet, Mars

• 05 November 2012 - 10:44

Mars:

"drui" moet zijn : druk (last van dikke vingers... ;-)...)

• 05 November 2012 - 17:25

Roel:

Wow, wat een mooie avonturen allemaal Martijn! Erg leuk om te lezen hoe jij de 'andere' kant van de wereld aan het verkennen bent, dan waar ik meestal zit :) Heel veel plezier op de rest van je reis!

• 05 November 2012 - 17:30

Anton:

Hoi Martijn,

mooi verhaal en ja prachtig om te zien.
    Staat bij ons ook nog op het programma, geweldig.
    Ik ga snel je foto's kijken.
    Anton.

• 06 November 2012 - 20:48

Joyce:

Hi Martijn,

Super om te lezen allemaal! En heel herkenbaar of course! Veel plezier op Los Uros en bij je familie. Los Uros vond ik een beetje errug toeristisch. Ik kwam bij een familie terecht die echt geen woord Engels sprak.... handig. Maar wel een superbeleving ook. Het Titicacameer is geweldig groot en mooi. Een enorme aanrader is om vanuit Copacabana naar Isla del Sol te gaan en daar te overnachten. Ik vond dat geweldig, ben toen 's ochtends heel vroeg mijn bed uit gegaan en heb van zuid naar noord gewandeld in een paar uur.

Blijf lekker genieten daar!! Waar ga je nu heen trouwens? Door naar Bolivia?

Groetjes, Joyce

• 11 November 2012 - 00:53

Martijn:

Hola,

inderdaad los uros is een beetje erg toeristisch, bij elk eilandje stopte wel een boot met toeristen, maar ik vond het toch wel vet om gezien te hebben. Gisteren zijn we ook naar het isla del sol geweest ja, dat was mooi, alleen hadden we een beetje een probleem met het juiste pad vinden om over te wandelen. We zijn inmiddels in La paz en gaan vanaf nu verder in bolivia, waarschijnlijk gaan we ook nog een stukje Chili aan doen op onze terugweg naar Peru, maar dat moeten we nog even verder uitzoeken en bekijken.

Gr Martijn