Lima en verder... - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Martijn Sprangers - WaarBenJij.nu Lima en verder... - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Martijn Sprangers - WaarBenJij.nu

Lima en verder...

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

31 Oktober 2012 | Peru, Cuzco

Hola,

Na weer een volle dag in de bus kwam ik vorige week aan in Lima. Gelukkig was er nog plek in het hostel wat Marieke had geboekt dus hoefde ik me daar geen zorgen over te maken. Die avond snel nog wat gegeten in het restuarant op de hoek en daarna vroeg gaan slapen.

Wat een giga-stad is Lima zeg, de grote straat vlakbij ons hostel telde maarliefst 80 blokken en de enige manier om dit te bereizen is met de bus, omdat je anders meer dan 2 uur aan het lopen bent. De stad Lima is ongeveer zogroot als 1/3e van Nederland denk ik!!

De volgende ochtend dus de bus genomen naar het stadscentrum, want mijn hostel zat in de wijk Miraflores, aan de kust. Eerst een museum bezocht die me wat meer bijbracht over de gehele geschiedenis van Peru, dat was wel interessant, alleen ze maakte naar mijn mening iets te veel gebruik van filmpjes. Toen s middags verder het centrum in om de twee grote Plazas te bekijken. Op weg hiernaartoe werd ik aangesproken door een Tsjech of dat ik wiet wilde kopen. Ik wilde dit niet maar hij stopte het toch zomaar in mijn zak. En toen ik het terug wou geven begon hij allemaal moeilijk te doen, dat er overal politie was en dat iedereen op straat naar ons keek. Uiteindelijk moest ik ook voorbij een politiepost omdat het Plaza de Armas afgesloten was vanwege een dreigend protest tegen de regering. Toen was ik toch wel even bang, omdat er hier best wel hoge straffen staan op het bij hebben van drugs. Uiteindelijk heb ik het daar gewoon aan die gast terug kunnen geven, maar toen wilde hij nog niet weggaan. Wat later kwam de toeristenpolitie langs en die zorgden er uiteindelijk voor dat hij wegging. Ik was blij dat dat afgelopen was!! Die avond zou Marieke aankomen in het hostel, alleen het werd later en later en Marieke was nog niet aangekomen. Uiteindelijk kwam ik er de volgende ochtend achter dat ze gestrand was in Madrid vanwege stakingen in het Franse luchtruim.

Die dag ben ik naar het strand gegaan van Lima en heb ik daar wat rond gelopen, eerst over de boulevard en daarna over het strand. Toen s middags nog een oude tempel van de incas bezocht in Lima, dat was wel mooi, alleen verstaan ze onder restuareren daarzo het opnieuw opbouwen van de tempel met soortgelijke materialen. Verder nog souvenirmarktje bezocht. Dat was wel leuk om te zien, dat ze eigenlijk overal precies hetzelfde hebben. Toen s avonds weer wachten of Marieke vandaag wel zou aankomen. Gelukkig was ze eenmaak in het hostel toen ik klaar was met avondeten!

Toen de volgende dag met Marieke nog Lima ingetrokken en nog wat rondgelopen door het centrum en daarnaast onze bustickets naar Huancayo geregeld. Verder weer naar het strand gegaan en daar nog even een biertje gedronken (wat eigenlijk verboden is maar toch)

We hadden voor de reis naar Huancayo een hele luxe bus geboekt, met bioscoopstoelen, veel beenruimte, en allerlei services die je normaal alleen in een vliegtuig hebt, zelfs WIFI aanboord. Dat was wel even lekker en relaxt! Verder niet zoveel meer gedaan die avond.

Donderdag zijn we in Huancayo gebleven. Jammergenoeg werd hier ergens op straat de camera uit mariekes jaszak gehaald en moesten we een nieuwe gaan kopen.S middags nog naar een uitkijkpunt over de stad gelopen en daarna naar een soort torenachtige bergen. Mooie fotos gemaakt! Toen nog even langs de lokale dierentuin.

De volgende dag de bus gepakt naar Ayacucho. Deze busreis was niet zo fijn, de buschauffeur reed heel hard en de weg was ongeveer de hele tijd langs een diep ravijn. Uiteindelijk hadden we dit kunnen weten als we de lonely planet wat beter hadden gelezen. We hebben het in ieder geval overleefd! Maar als we dit van te voren wel hadden geweten waren we direct van Lima naar Ayacucho gegaan.

De volgende dag eerst weer moeten zoeken voor een busbedrijf die ons naar Cuzco kon brengen. Uiteindelijk bleek het kantoortje wat we moesten hebben verhuisd naar twee straten verder op. Ik werd al bijna bang dat we terug naar de kust moesten om daar een bus te pakken naar Cuzco, maar gelukkig hoefde dat niet! Verder nog wat rustig aan gedaan een wat rond het Grote Plaza rond gehangen.

Gisterochtend vertrokken richting Cuzco met de bus die er 22 uur over zou doen. Hier ontmoetten we een Frans stelletje waarmee we dit weekend ook samen naar Machu Pichu gaan en die nu ook in hetzelfde hostel als wij zitten. Gezellig dus! Gelukkig hadden we een overstap moment tussen de twee bussen, zodat we nog wat konden eten voordat we de nacht in gingen. Uiteindelijk zijn we vanochtend om 5 uur aangekomen hier in Cuzco. Gelukkig zijn hier de hostels wel gewend aan dit soort tijden vanwege reizigers die vroeg vertrekking riching machu pichu.

We hebben gelijk hier uitgezocht hoe we naar Machu Pichu konden en toen bleek dat via het hostel de excursie het makkelijkste en nog zeer betaalbaar te doen was. Dus zaterdagochtend zijn we in Machu Pichu. Daar heb ik zeer veel zin in!!!!

Het is toch wel een stuk leuker om heel de tijd samen met iemand te reizen, ik ben daarom ook heel blij dat Marieke er nu is!

Dit was het verslagggg weer voor deze week!

Groetjes!!


  • 31 Oktober 2012 - 23:03

    Anton:

    Hoi Martijn,
    ja zo kom je er nog eens achter dat Nederland echt klein is. Ons lieve natte kikkerlandje.
    Goed van je dat de wiet niet hebt geaccepteerd, ik had je er al voor gewaarschuwd en je ziet een ge. . . weet je wel! Leuk dat je een ander stelletje hebt ontmoet, altijd gezellig! Maar . . wie is Marietje?
    Groetjes, Anton.

  • 31 Oktober 2012 - 23:14

    Marleen:

    Heee Martijn!
    Wat een leuke verhalen, je hebt al veel gezien zeg!
    Fijn dat Marieke er is, geniet ervan, de tijd vliegt! X

  • 31 Oktober 2012 - 23:31

    Marieke Wanders:

    jeeee overmorgen Machu Pichu!!! Zin in!!! :)

  • 01 November 2012 - 09:41

    Stijn:

    Toffe reis man, elke keer weer jaloers als ik het lees!

  • 01 November 2012 - 10:39

    Jose:

    Jeetje Martijn, jij bust wat af zeg! Wel gezellig dat je nu een reisgenootje hebt, naast de mensen die je onderweg tegenkomt natuurlijk, maar dat is toch anders. Hoop dat jullie het samen goed kunnen vinden!
    Ik lees je verslagjes met veel plezier en hoor ook e.e.a. van Hetty als jullie hebben geskyped.

    Veel plezier nog vanuit een koud en regenachtig IJsselstein!

  • 01 November 2012 - 10:42

    Marcia:

    Hey neef!

    Klinkt als een avontuurlijke reis!!
    Fijn dat je nu samen bent met je reismaatje, lijkt mij ook veel plezieriger, maar vooral gezellig!
    Geniet er van!!

    Groetjes Mars

  • 01 November 2012 - 20:37

    Martijn Sprangers:

    Ik heb ook nog ff de fotos gepost!!

  • 03 November 2012 - 18:37

    Roald:

    Hey martijn,

    mooie verhalen allemaal! Leuk om te lezen. Volgens mij komt het helemaal goed daar!! Coole fotos ook. En leuk dat je nu niet meer alleen bent, tot snel weer!

    groetjes Roald

  • 05 November 2012 - 02:07

    Pierre:

    lieve martijn
    ik had je dit weekend willen beantwoorden, maar er is van allles tussen gekomen.
    Je hoort nog van me, liefs, Pierre.

  • 07 November 2012 - 18:04

    Marian Sprangers:

    Ja Martijn, nu merk je pas hoe piepklein Nederland is en hoe makkelijk wij hier kunnen reizen.....Gelukkig is het alleen maar voor de leut dat je reist....alle tijd dus.
    Geniet maar lekker door en leuk dat je nu een reisgenote hebt.
    lieve groeten, Siddha en marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Martijn

Actief sinds 13 Sept. 2012
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 10879

Voorgaande reizen:

17 September 2012 - 15 December 2012

Zuid-Amerika

Landen bezocht: