Op naar het volgende plaatsje - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Martijn Sprangers - WaarBenJij.nu Op naar het volgende plaatsje - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Martijn Sprangers - WaarBenJij.nu

Op naar het volgende plaatsje

Blijf op de hoogte en volg Martijn

22 September 2012 | Ecuador, Otavalo

Afgelopen donderdag was alweer mijn laatste dag in Quito, ik ben wat rond gaan lopen door een botanische tuin in het noorden van Quito. Je kon hier allerlei exotische planten zien en als je er niet te veel bij nadacht leek het wel een beetje alsof je in de jungle liep. Daarna een taxi genomen naar de Teleferico. Dat is en soort van kabellift naar de top van de hoogste berg die naast quito ligt. Vanuit daar kon je verder klimmen naar de top van een slapende vulkaan, maar daar zou je 4 uur over doen om daar naartoe te klimmen, dus dat heb ik niet gehaald. Ik heb wel nog en uurtje geklommen, om een nog mooier uitzicht te krijgen. op een gegeven moment was ik zo hoog dat ik ongeveer letterlijk met mijn hoofd in de wolken zat.

Gisteren heb ik de bus genomen richting Otavalo, dat is ongeveer 3 uur in de bus vanaf Quito. Dit dorpje staat bekend om zijn grote zaterdagmarkt. Uit allerlei dorpjes in de buurt komen de lokale mensen dingen kopen en verkopen.Het dorpje veranderd dan in een grote markt Er zijn drie verschilllende markten, eentje voor dieren, waar ze allerlei dieren verkopen, van gewoon vee tot katjes, honden en cavia s. Een andere waar ze allerlei handgemaakte dingetjes verkopen en de derde waar ze vooral kleding verkopen. Echt cool om te zien hoe dat er hier aan toe gaat. Behalve dan dat ze niet zo vriendelijk met de dieren omgaan.

Ik ben gisteren ook nog naar een roofvogelpark geweest in de buurt van Otavalo. Dat was ook vet om te zien. Het is opgericht door een Nederlands echtpaar die zieke en gewonde vogels opvingen en verzorgden. Daarna is het uitgegroeid tot een groot roofvogelpark. Ze deden ook nog een show met een paar vogels. Dan moest je niet schrikken als er ineens een vogel rakelings langs je hoofd vloog.

Ik blijf nog 1 dag hier in Otavalo en dan reis ik weer verder naar Baños een dorpje ten zuiden van Quito. Ik moet voor de juiste bus wel weer eerst naar Quito. Heel misschien dat ik er voor kies om weer 1 nachtje in Quito door te brengen.

Thanx voor al jullie lieve/leuke berichtjes

Groetjes Martijn

  • 22 September 2012 - 20:42

    Anton Sprangers:

    Hoi nMartijn,
    mooi verhaal en we blijven graag op de hoogte van je ervaringen. Zo nu en dan een fottotje is ook leuk,
    Succes en veel plezier,
    Anton & Antoinette.

  • 23 September 2012 - 12:28

    Corrie:

    eh martijn.
    Wat leuk al zo snel de fotoos erbij. Hoe voel je je nu? is de de cultuurshock al aan het minderen?
    Wat een giga-vogels heb je op de foto. Ben je alleen aan het reizen of is er al gezelschap in zicht?
    groetjes
    Corrie

  • 23 September 2012 - 13:18

    Nonkel Jos:

    Buenos dias. Je zit niet stil. We blijven je nieuws hier goed ontvangen. Goede reis verder. Nu ga ik nog even je foto´s bekijken, want die heb ik blijkbaar gemist. Hasta la vista!

  • 23 September 2012 - 13:18

    Nonkel Jos:

    Buenos dias. Je zit niet stil. We blijven je nieuws hier goed ontvangen. Goede reis verder. Nu ga ik nog even je foto´s bekijken, want die heb ik blijkbaar gemist. Hasta la vista!

  • 23 September 2012 - 15:35

    Mars:

    Goed bezig!!!!!
    x Mars

  • 23 September 2012 - 17:43

    Jasmijn:

    Hey Martijn,

    leuk om te lezen! Heb je nog last van hoogteziekte gehad of helemaal niet? (als je bijna met je hoofd in de wolken bent lijkt me dat wel aardig hoog!) En hoe warm/koud is het, hoe is het eten en hebben ze lekkere cervezas? ;) Geniet ze!

    xx

  • 23 September 2012 - 21:35

    Addy_sprangers@hotmail.com:

    hoi martijn , leuk om je eerste berichten te lezen, je bent echt aan het trekken he, goed hoor en hoe gaat het met spaans, of kun je je behelpen met Engels? veel liefs Addy

  • 24 September 2012 - 12:49

    Marieke:

    Martijn!!!!!! Klinkt goed allemaal!!! Ik zit nu thuis met de verwarming aan te kijken naar de regen buiten, kortom ben keihard aan t aftellen om ook die kant op te gaan!!!! Kan niet wachten!
    Tot snel en veel plezier nog! x Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Otavalo

Martijn

Actief sinds 13 Sept. 2012
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 10891

Voorgaande reizen:

17 September 2012 - 15 December 2012

Zuid-Amerika

Landen bezocht: